woensdag 30 juni 2010

THE PARTYSQUAD.

The Partysquad is dus terug.. leuk.
Na dat Elisah meerdere malen heeft geschreeuwd dat ze op een raket naar Uranus (Uitleg even daar gelaten) moeten, kon ik er nog steeds niet wakker van liggen, maar ik heb me hersens er eens over gekraakt.

Laten we het geheugen even opfrissen; Jerry de beatmaker/dj or for whatever reason he wears headphones,
kreeg afgelopen zomer een nogal ingrijpend ongeluk.
De auto waarin hij zat viel van een ravijn en Jerry had ernstige verwondingen, na weken ziekenhuizen, revalideren en herstellen maakt The Partysquad nu een comeback, met het toepasselijke liedje 'Welkom terug'

Ik vind deze track niet zoveel bijzonders, vroeger luisterde ik al geen partysquad, en dit liedje zal me daar ook niet echt toe aanzetten. Dat daar gelaten, ik wil het hebben over Jerry, waarbij ze een gat in zijn hersenpan hebben geboord zodat zijn hersens ruimte kregen, ziekziekziek.

Ik las in het Cosmogirl isssue 8 2010, een interview met Jerry. Hierin vertelde hij eerst over het ongeluk en daarna over de revalidatie, lichamelijk en geestelijk.
Hij moest alles weer leren, de simpelste dingen als de magnetron gebruiken of de computer starten kon hij niet meer, laat staan normaal praten.
Ook was Jerry een groot gedeelte van zijn geheugen kwijt, onder andere het beat maken.
En dat vind ik nou juist zo vreemd, hoe kun je een comeback maken en suggeren dat je de ouwe weer bent (doordat ze doorgaan onder de naam The Partysquad) terwijl hij eigenlijk een heel nieuw mens is?
Jerry zegt dat hij veel naar ouwe optredens en liedjes heeft geluisterd, en met veel van zijn collega headphone dragers heeft gepraat over de 'ouwe Jerry'.

Ik ben benieuwd of Jerry zn comeback goed gaat lopen, en hoewel ik me twijfels er een beetje bij heb, wens ik em veel succes.

'Cuz everybody deserves a second chance'

2 opmerkingen: