dinsdag 13 juli 2010

KARATE KID 2010

Als je me followt op twitter had je misschien al gezien dat ik Karate Kid 2010 heb gedownload en ik moet zeggen dat het echt een hele leuke film is!
Ik dacht van te voren dat het een kinderfilm was, maar dit is er sowieso eentje voor alle leeftijden, just like KungFu Panda, me broers vinden die film geweldig en die zijn ook geen 7 jaar meer.

Laat ik jullie eerst uit een droom halen waar ik zelf ook in leefde, want wat bleek nou toen ik de film ging keken?
In de hele film komt NUL karate voor! Beetje vreemd if you ask me, maar ik vind het wel leuk want kungfu is veel vetter om naar te kijken dan karate.

Het gaat over een schattig jongetje van 12 genaamd Dre, samen met zijn moeder verhuizen ze naar China om een nieuwe start te maken. De eerste dag heeft Dre al een leuk meisje gezien en begint een gesprek met haar, maar dit bezorgt em fikse ruzie met een groep agressieve kleuters.
Wanneer Dre ze later terugpakt zijn de gekke tjaina's woest, en Dre zet het op rennen maar hij gepakt en de kleuters beginnen zieke kungfushit te doen. De klusjesman Mr. Han red hem en doet zieke kungfushit terug.
Want zoals Dre tegen zijn moeder zegt 'Mom this is China, EVERYBODY knows KungFu'
Dre vraagt Mr Han om hem KungFu te leren maar dat wil de klusjesman niet, hij wilt dat Dre om vrede gaat vragen bij de jongetjes en hun KungFu leraar. Wanneer Dre dit probeert weigert de leraar dit en daagt Dre uit om mee te doen aan de KungFu wedstrijd. Ze gaan de uitdaging aan, there's only one problem; Dre kent geen KungFu! Gelukkig is Mr Han er, die besluit hem toch les te geven, en zo begint een mooi verhaal.

Er waren veel goeie dingen aan deze film, zo werd in karate films voorheen eerst 3uur gezeurd over 'respect en discipline hebben' om vervolgens 2 minuten te kijken waar een beetje karate en een beetje verhaallijn is gestopt.
Maar hier niet, Dre is gewoon al een goodkid dus dat is een hele opluchting. De film begint al best vet met al die leipe kids die allemaal KungFu kunnen en tis wel leuk dat het geen oude mannetjes zijn dit keer.
Ook is dit een keer een film die niet over liefde gaat, ik dacht eerst dat Dre en het meisje iets zouden krijgen maar op het eind na veel drama zijn ze gewoon dikke maatjes en dat is eigenlijk ook wel leuk voor een keer.

Sowieso dat je deze film moet gaan checken, female or male doesnt matter, tis leuk verhaal en die kleine kids doen echt vette acties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten